Wednesday, November 27, 2013

John Lennon - Imagine

Imagine there's no heaven,幻想世上没有天堂 
It's easy if you try,这很容易,只要你试看 
No hell below us,在我们脚下没有地狱 
Above us only sky,头顶上只有蓝天 
Imagine all the people幻想全人类 
living for today...都为今天而努力活着 

Imagine there's no countries幻想这世上没有国界 
It isn't hard to do,试试看,这并不难 
Nothing to kill or die for,没有杀戮,没有牺牲 
No religion too,也没有宗教之分 
Imagine all the people幻想全人类 
living life in peace...都生活在和平之中 

you may say I am a dreamer你可以说我在作白日梦 
But I am not the only one 但我并非惟一的一个 
I hope someday you will join us但愿有一天,你能加入我们 
And the world will be as one 全世界就像一家人 

Imagine no possessions,我幻想这世界没有占有 
I wonder if you can,我在想你能否做到 
No need for greed or hunger,不再贪婪,没有饥饿 
A brotherhood of man,四海之内皆兄弟 
imagine all the people幻想全人类 
Sharing all the world...共享这美丽的世界 

you may say I am a dreamer你可以说我在作白日梦 
But I am not the one 但我并非惟一的一个 
I hope someday you will join us但愿有一天,你能加入我们 
And the wold will be as one 全世界就像一家人 

No comments: